Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld
17. februar 2014 kl. 10:36
BT Søndag

Den 16/02/2014 kl. 16.11 skrev Albert Christensen <formand@justitsmordsoffer.dk>:

Kære Uffe Jørgensen Odde og Simon Andersen

Forsiden af BT Søndag den 16. februar 2014
BT afslører Uskyldig familiefar skulle bag tremmer.
Så elendigt efterforsker politiet.

Da jeg så denne side, gik et gib i mig og jeg rystede over hele kroppen i flere timer. Jeg tænkte, nu begynder nogle journalister endeligt at gøre noget. Da jeg nåede hjem kunne jeg ikke læse et ord af det hele, jeg kunne dårligt åbne avisen af bare skælvende over hele kroppen.

Da jeg efter yderligere en halv time fik mig taget lidt sammen til at læse, blev jeg dybt skuffet, fordi det ikke ramte den type sager jeg med flere andre for er justitsmordsofre. Selvfølgelig er jeg glad på vegne af 53-årige familie far.

Det er ikke bare efterforskning af brandårsager politiet i Sønderjylland er dårlige til, eller som jeg mener springer overlagt over hvor gærdet er lavest for at få folk dømt. De er ligeglade med skyld og uskyld, det er ikke fænomen de tager sig af. Også ekstremt kyniske og skruppelløse anklagere der har deres gænge i den syge kultur er i spil. Der er ikke bare tale om fejl, der er også overlagte fiflerier med beviser og påstande, samt tilbageholdelse af beviser, der ville have kunnet frifinde det ”rigtige” offer.

I DR’s dokumentarfilm Fældende beviser (2:6) Tidligere kriminaltekniker og våbenekspert Lars Hebsgaard, at det er fuldstændig ubærligt hvis man får dømt en person for noget personen ikke har begået. Han må være en ud af få, der ser sådan på det. Jeg håber ikke hans udsagn, var for at beskytte de beskidte kollegaer og Danmarks løgn om fair trade og et godt retssystem.

Før sagde man, at man er uskyldigt ind til det modsatte er bevist. Disse hæderlige ord er blevet til. Man er uskyldig ind til man er dømt. Det er ekstremt kynisk og samvittighedsløst, når man ved hvordan politi, anklagermyndighed og i nogle tilfælde ved, hvordan arbejder.

Man bliver syg af at blive uskyldigt dømt og straffet.
Og det er ligegyldigt om det en dom for forsøg på voldtægt eller brandstiftelse.
En af de værste sigtelser man kan blive udsat for, er falske anklager om incest og blive dømt for det. Hele verden vender sig mod en.

Den gruppe mennesker bliver næsten altid kun dømt på påstande og kun når andet er gået galt i familien. Den gruppe mennesker savner at medierne vil tage det alvorligt. Så den slags kan stoppes. Man mener åbenbart, når der ikke umiddelbart findes beviser, må man hellere dømme end lade gå fri. Men hvis de rigtige personer ville tage sig tid til at efterforske sagerne, ville mange sager sikkert komme til at gå om. Omtrent på samme måde som det skete i Norge, da den pensionerede appeldommer og højesterets advokat Trygve Lange-Nielsen, gjorde det til sit kald og ændre mange af sagerne. Lige som journalisten Tore Sandberg gav sig som efterforsker.

Konsekvenserne for denne type justitsmord, er langt større end de fleste forestiller sig. Ikke kun for det primære offer.

At man ikke kan få sandheden frem i incest sager, er i sig selv en løgn. Havde jeg midlerne og ressourcerne skulle jeg bevise det.

Som skrevet: Man bliver syg af at blive uskyldigt dømt og straffet.

Hvis BT vil afsløre flere uskyldige familiefædre, der har været bag tremmer så kontakt mig venligst. Jeg vil gerne i dialog med jer og lægger gerne ryg til.

Naturligvis kan jeg dokumentere mine påstande.

Med venlig hilsen
Albert Christensen
Formand for
Landsforeningen Justitsmordsoffer.
Aabenraa

PS. Den ene journalist lovede at ringe til mig mandag.
Det gjorde han.
De er ikke meget for at grave i 10 år gamle sager, men jeg skal sende ham noget materialer.
Nu kunne det have været rart, at have nogle flere sager påp hånden.

“Meninger og holdninger kan være godt, men viden er bedre, dog kan ingen vide alt.”
/ Albert
Emne Forfatter Set Skrevet
Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld Albert 958 17. februar 2014 kl. 10:36
Re: Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld Annelise 495 18. februar 2014 kl. 08:32
Re: Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld danmarks øje 531 20. februar 2014 kl. 11:35
Re: Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld yaoxuemei 25 28. marts 2018 kl. 07:42
Re: Jaget af politiet: Jeg skulle bevise min uskyld danmarks øje 569 20. februar 2014 kl. 11:17

Forfatter:

Din email:

Emne:

Vedhæftelser:
  • Ingen fil må være større end 38.4 MB
  • 6 flere filer kan vedhæftes til dette indlæg

Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
FMpjY