Jobcenter Køge ligger i bunden
12. marts 2015 kl. 16:15
[sn.dk]

"Det er ud fra fem parametre, at LO på en nyligt offentliggjort opgørelse har placeret Jobcenter Køge på en delt 86. plads, eller som nummer otte fra bunden. Opgørelsen dækker over forskellige indsatser, som jobcentrene tilbyder, såsom gennemsnitlig varighed af ledighed, uddannelses- og aktiveringsgrad, skriver DAGBLADET Køge."

Dette resultat overrasker ikke mig. Jeg var på et tidspunkt, i en længere periode med på jobcenteret som bisidder. Det jeg overværede i den periode, var ikke særligt rart at overvære. Tonen over for klienten var ubehagelig og grænseoverskridende, og i flere tilfælde efterlod det en fornemmelsen af, at visse medarbejdere mere ønskede at køre magtkampe mod klienten, frem for at yde en kvalificeret indsats. Det var som om, at målet ikke var at nå frem til et konstruktivt resultat i jobcenterets indsats for klienten, men snarer at demonstrerer deres magt. En tidligere medarbejder, og meget højt placeret medarbejder, har jeg overværet, begik tilsidesættelse af lovgivningen i forhold til klienten.

Hele dette aktiverings-cirkus koster oceaner af penge. Resultatet er elendigt i forhold til hvad det koster. Yderst beskæmmende.
Emne Forfatter Set Skrevet
Jobcenter Køge ligger i bunden Lone 667 12. marts 2015 kl. 16:15
Re: Jobcenter Køge ligger i bunden baby9916 174 28. august 2018 kl. 11:45
Re: Jobcenter Køge ligger i bunden vosh 17 21. april 2020 kl. 00:48
Re: Jobcenter Køge ligger i bunden vosh 11 07. juni 2020 kl. 20:17
Re: Jobcenter Køge ligger i bunden vosh 17 21. april 2020 kl. 00:46
Re: Jobcenter Køge ligger i bunden vosh 10 07. juni 2020 kl. 20:15

Forfatter:

Din email:

Emne:

Vedhæftelser:
  • Ingen fil må være større end 38.4 MB
  • 6 flere filer kan vedhæftes til dette indlæg

Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
P4WHy