Fra Sverige til Spanien
16. december 2012 kl. 22:48
Kopieret fra FB med moderens tilladelse :

"Vi flydde från sverige utan ytterkläder i all hast. Klev över det bruna kuväret där det var beslutat att barnen skulle tas med LVU något som var helt otroligt osannolikt för mej. Hade lämnat sverige tidigare om jag hde trott att utgången skulle bli sådan. Jag trodde att domstolen var rättfärdig. Frågan vart vi skulle resa avgordes med tanke på att det skulle vara lättare att behålla kontakten med Cecilias far om vi var kvar i Europa. Spanien hade även billigaste biljetten på första bästa flyg. Vi klev på planet utan någon packning. Gång på gång bad socialen om att få söka efter oss. När vi väl kommit ut ur Danmark och lämna flyget i Spanien var man lite mindre stressad. Vi viste ingenting hur vi skulle klar oss eller hur vi skulle lösa skola och boende. Köppte 2 badhandukar och vi la oss i 2 strandstolar på kvällen och drog badhandukarna på oss som täcke. Glada Spaniorer hade midsommarfest på stranden med eldar och smällare. Stressen gjorde att jag hoppde högt av varje smäll där jag sov medan Cecilia skrattde åt det. Barnen hoppde över eldarna och folk var glada den mörka midsommrnatten vid medelhavet. De sjöng åt och drack. En äldre gammal man lät oss komma och sova hos honnom och han bjöd på mat. Han skänkte pengar till en skola någonstans i Sydmerika och berättade att han jobbat på sjön hela sitt liv. På morgonen plockade vi sora vackra snäckskal på den fina stranden.Vi träffade hjälpsamma personer här och där och skaffade oss 2 telefoner ifall vi skulle tappa bort varndra i folkvimlet på dagen och sökte runt efter billigt boende. Med tiden hittade vi en liten bostad och Cecilia kunde börja på Spansk skola. Jag var glad att hon var fenomenalt duktig på språk. Konstigt nog gick det br att börja skolan utan att vara skriven i Spanien. Vågade först inte ändra min adress från sverige. Hittde en hög frys som jag fick hjälp med att bära hem. Den fyllde jag med mat som de stora varuhusen kastade. Kläder och prylar jag hittde sålde jag på marknaden. Kändes hårt att inte kunna ge Cecilia en slant ibland men kunde i alla fall köpa lite kläder till henne ibland. Det var okej att jag själv gick i sådant som jag hittade. Satte frön i blomjord på terassen. Tomater och paprika växte bra på den soliga varma verandan. Vi levde i Centrum i Fuengirola och hörde bullret från bussar och folk på gatan natt och dag. Satt med en obehagskänsla och såg upp på månen de varma nätterna och tänkte på de barn som jag lämnat i all hast. Önskade att hon skulle förstå. Cecilia riskerade låst anstalt i sverige. Man hotade henne med det och jag skulle aldrig kunna stanna kvar i sverige och sitta runt samma bord som de som ljuger och ler fint under lugg. Socialen bedrog mej och lurades. Så som det är nu kan jag inte göra annat än att fortsätta vara tacksam för det goda i livet och inte förvänta mej någonting av alla dem aktörer som sitter i knät på varandra. En sorglig syn. Det bästa i livet är gratis. Tack och lov goda vänner."
Emne Forfatter Set Skrevet
Fra Sverige til Spanien Anbragte børn 907 16. december 2012 kl. 22:48
Re: Fra Sverige til Spanien jen 544 06. juli 2013 kl. 10:02
Re: Fra Sverige til Spanien Anbragte børn 516 02. september 2013 kl. 10:07
Re: Fra Sverige til Spanien Annelise 535 06. juli 2013 kl. 16:21
Re: Fra Sverige til Spanien Anbragte børn 466 02. september 2013 kl. 10:10
Re: Fra Sverige til Spanien Annelise 498 03. september 2013 kl. 17:46
xiaozheng6666 xiaozheng6666 114 17. januar 2018 kl. 08:01
wanglili kakakaoo 40 09. april 2018 kl. 03:04
chenyingying kakakaoo 38 12. april 2018 kl. 03:09
20187.2chenjinyan kakakaoo 9 02. juli 2018 kl. 07:40
chenqiuying yueqin 5 12. juli 2018 kl. 11:49
Re: Fra Sverige til Spanien wq123 21 23. maj 2018 kl. 02:30

Forfatter:

Din email:

Emne:

Spam forebyggelse:
Indtast venligst den viste kode i det nedenstående inputfelt. Dette er for at blokere spam-robotter som prøver automatisk at skrive reklamer.
C4Pk7